<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2060658178661755394\x26blogName\x3dEn+entrepren%C3%B6rs+f%C3%B6delse\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://entreprenorsfodelse.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://entreprenorsfodelse.blogspot.com/\x26vt\x3d-6502751289937732092', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

En entreprenörs födelse

Jag är 22 år, bosatt på Kungsholmen i Stockholm och är VD, Art Director och grundare av en designbyrå. I den här bloggen skriver jag om mitt liv. Precis som alla andra. Jag skriver i egenskap av företagare, entreprenör, designer, ung svensk man, fästman och stockholmare. Jag skriver om hur jag fångar min dröm. Idag arbetar jag förutom på designbyrån också med utveckling av affärsidéer och affärskoncept. Tanken är att jag på denna blogg ska berätta om dessa projekt allt eftersom vi närmar oss en release.

Min vision

Min dröm är att på sikt kunna arbeta på heltid med att utveckla och driva olika affärsverksamheter och bolag. För mig finns det inget mer stimulerande än se hur något som började som en vag idé, kan växa och generera vinst och arbetstillfällen åt människor.

Archives

Jourhavande företagare

Nu är det verkligen lugnt på kontoret. Eftersom våra kunder (på designbyrån) har semester så är vi tvungna att ta det också. Det kanske låter som ett lyxproblem, men utgifterna tar tyvärr inte semester. Å andra sidan kan vi nu lägga desto mer tid på att utveckla våra affärskoncept. För tillfället fokuserar vi på att färdigställa en affärsplan för ett projekt som vi ska försöka sjösätta i slutet på sommaren eller i höst. Riktigt spännande att se hur det utvecklas, och vi har hittills fått riktigt bra feedback av personer på starka poster som vet vad de snackar om. Så fort affärsplanen är någorlunda färdig ska vi ta ett möte med en kontakt som verkar vara rätt för det här projektet. Mer om detta snart.

PS. Har Ni testat att dra i snöret ovan till höger? DS.

You can leave your response or bookmark this post to del.icio.us by using the links below.
Comment | Bookmark | Go to end