<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2060658178661755394\x26blogName\x3dEn+entrepren%C3%B6rs+f%C3%B6delse\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://entreprenorsfodelse.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://entreprenorsfodelse.blogspot.com/\x26vt\x3d-6502751289937732092', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

En entreprenörs födelse

Jag är 22 år, bosatt på Kungsholmen i Stockholm och är VD, Art Director och grundare av en designbyrå. I den här bloggen skriver jag om mitt liv. Precis som alla andra. Jag skriver i egenskap av företagare, entreprenör, designer, ung svensk man, fästman och stockholmare. Jag skriver om hur jag fångar min dröm. Idag arbetar jag förutom på designbyrån också med utveckling av affärsidéer och affärskoncept. Tanken är att jag på denna blogg ska berätta om dessa projekt allt eftersom vi närmar oss en release.

Min vision

Min dröm är att på sikt kunna arbeta på heltid med att utveckla och driva olika affärsverksamheter och bolag. För mig finns det inget mer stimulerande än se hur något som började som en vag idé, kan växa och generera vinst och arbetstillfällen åt människor.

Archives

Knego

Överallt omkring mig läser jag om folk som är företagare. Kanske lägger jag märke till det på ett annat sätt eftersom det berör mig, men det känns ändå som att det har ökat den senaste tiden. Metro har t ex vid flera tillfällen skrivit artiklar om entreprenörskapet och företagare som har lyckats. Det som jag har reagerat på är hur man genomgående skriver att man måste vara beredd på att "gå på knäna ett par år" innan det kommer igång på riktig. Trist. Ett bra råd för de som startar ett företag som behöver ett par år för att bli lönsamt, men det är fortfarande något man vill undvika med alla medel. Nu är vi två pers som tar ut en mindre (och lika stor) lön, men det ser vi  som något man bara gör i början. Vi får väl se hur det blir. När de större projekten kommer igång och man har fixat kapital till utveckling och drift bör det bli annorlunda..

You can leave your response or bookmark this post to del.icio.us by using the links below.
Comment | Bookmark | Go to end